8:00 - 15:00

ساعات کار شنبه – پنجشنبه

031-32358588

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

اینستاگرام

تلگرام

جستجو

اهمیت رطوبت در کشتارگاه

کشتارگاه ها بخش مهمی از صنعت تولید گوشت هستند ، اما مشکل اصلی که اکثر مشاغل با آن روبرو هستند ضایعات است. همانطور که گوشت وارد و فرآوری می شود ، آن را نیز سرد می کنند آن را از دمای بدن 37 درجه سانتیگراد به 12 درجه سانتیگراد در یک دوره 12 ساعته می رسانند.

این کار باعث می شود گوشت بیشتر دوام بیاورد و کیفیت برش ها در هنگام بسته بندی و حمل حفظ می شود. اما مشکل این است که در طول فرآیند خنک کردن ، لاشه می تواند تا 3 درصد از وزن کل خود را از دست بدهد. اگرچه این مساله ممکن است در نمای کلی طرح چیزهای زیادی به نظر نرسد ، اما می تواند در نتیجه اصلی کشتارگاه تفاوت واقعی ایجاد کند.

اجازه دهید آن را کمی تجزیه کنیم در قسمت کامل گوشت گاو ، 3 درصد وزن می تواند به اندازه 3 کیلوگرم باشد. محصولات گوشتی به طور کلی از نظر وزن خرید و فروش می شوند ، بنابراین کاهش 3 کیلوگرم در یک طرف گوشت گاو از دست دادن سود قابل توجهی است. در واقع ، برای محاسبه این امر از محاسبه ای استفاده می شود:

کاهش وزن (کیلوگرم) بر ارزش محصول (تومان/کیلوگرم) = پول پس انداز شده

این امر را در طول یک سال گسترش دهید ، هزاران لاشه و صدها هزار کیلوگرم وزن کاهش یافته ، و ضررهای مالی به سرعت جمع می شود. بنابراین ، به طور طبیعی ، کشتارگاه ها می خواهند راه هایی برای کاهش میزان رطوبت از دست رفته در حین آماده سازی و تولید پیدا کنند. کنترل رطوبت ساده ترین پاسخ است.

با نصب دستگاه های مرطوب کننده التراسونیک که آب را به صورت پودر و ابر در هوا پخش نمایند، کشتارگاه ها می توانند لاشه هایی را با رطوبت زیاد هوا حدود 95٪ rh) احاطه کنند. این امر میزان رطوبت تبخیر شده از گوشت را کاهش می دهد و میزان وزن از دست رفته در طول یخچال را محدود می کند. از آنجا که هوای با رطوبت بیشتر حاوی آب بیشتری است ، هوای اطراف لاشه به جای تخلیه بر روی آن به منبع رطوبت تبدیل می شود.

بدون ديگاه

ارسال نظر